heyy!!! heyecanlı mısın?!

korkma, okudukça geçer!

14 Haziran 2012 Perşembe

kiraz

arkadaş kiraz mevsiminin içindeyiz, ama nerdeyse hiç sağlam kiraz yok. 8 liranın altındakilerin yarısı çürük. yiyemiyorsun ve direkt çöpe gidiyor. bu durum 2 senedir böyle. bunun nedeni havalar mı diye araştırdım ve acı bir gerçekle karşılaştım. torbalı'daki arkadaş dediğine göre bizim sağlam tüm kirazlar hollanda'ya satılıyor ve iç piyasaya, dışarıya satılamayacaklar veriliyor. sağlam kiraz dediğim dolapta 1 hafta bozulmadan duran kiraz. zaten iyi olanları 8 lira dediğim gibi ve bu feci bir durum. iki kiraz ağacınız yoksa sağlam kiraz yiyemeyeceğiz be ya, sinir bozucu bir durum.

lanet olsun hollandalılara!

not: 2 kiraz ağacından kasıt döllenme problemi. tek bir kiraz ağacınız varsa ve yakın çevresinde başka tür kiraz yoksa ağaçtan bi bok toplayamazsınız. birbirini dölleyen 2 çeşit lazım..

10 yorum:

cem dedi ki...

kirazı da çok severim fakat bu yıl yeme teşebbüsüm bile olmadı, dur bakayım....

a bi kere ikram edildi.

nedense ben bu yıl kış meyvelerinden hala vazgeçemedim.

Nobody dedi ki...

:))) ahah sinirlenmişsin sen. Kiraz bahane, havalar çok kötü. Tansiyon yükseltiyor ve sinir yapıyor :D Kafayı serin tut.

gerisi önemli değil... dedi ki...

bu sene kış bitmedi. yoksa yazın kış meyvelerini zaten vücudun kendi istemiyor. elma yenebilir mi hiç bu sıcakta. suyu bile içilmez. portakal düşün mesela, nar, hiç çekilmez. kiraz öyle değil, kiraz candır, nefistir :)

gerisi önemli değil... dedi ki...

nobody: bir ilde 500 ağaçlık bir kiraz bahçesi kurmuştum. geçen zaman içinde hepsi kurumuş, üzüldüm ya, o ağaçlardan yiyemezdim ama ölü bir kiraz ölü sevgiliye benzer. ikisi de beni üzer..

yerdenuzak dedi ki...

Haklısın ve maalesef...

gerisi önemli değil... dedi ki...

hollandalılara kızmaya gerek yok. paraları var ve verip euroyu alıyorlar kirazı. 8 lira ne be, insafsız bunlar..

dunyalı dedi ki...

kiraz ihracat firmasındayım,son 2 yıldır hava şartlarından dolayı rekolte kaybı var,yağmur ve dolu ekili bahçelere çok zarar verdi, ayrıca hollandalılarda eskisi gibi yiyemiyor, tüm avrupalılar gibi, 3 yıl önce toplam kiraz ihracatının % 70 avrupaya giderdi, şimdi % 70 rusyaya , % 30 avrupaya gidiyor, pazar değişti, rusya çok talep ediyor,adamların gelirleri arttı, artık kadınları bile buraya düzüşmeye gelmiyor. Bu yüzden kirazları pahalı yemek zorundasınız.

gerisi önemli değil... dedi ki...

açıklama için teşşekürler. ama kirazı pahalı yemek zorunda değiliz..

cem dedi ki...

ben hala elma yiyorum vallahi, hala..:)

gerisi önemli değil... dedi ki...

afiyet olsun :)

Related Posts with Thumbnails

...

ilet:

ytravisbickle@hotmail.com

Sayfalar

telif falan istemiyorum, iyi eğlenceler... Blogger tarafından desteklenmektedir.