heyy!!! heyecanlı mısın?!

korkma, okudukça geçer!

26 Şubat 2009 Perşembe

tanrı, şeytan ve herşey hakkında


bu yazdıklarım tamamen varsayımdır. şeytan ile tanrının aynı şey olduğuna dair bir düşüncedir. yazdıklarımda burak eldem ve zecharia sitchin'den okuduklarım da önemli bir yer tutar. umarım ilginizi çeker;

şimdi herşeyin başlangıcı sümer'lerdir. bu 12'li panteon(tanrılar meclisi) da insanlığa sümer'den mirastır. neyse; sümer'ler bu 12 tanrıyı gökyüzündeki 12 güneş sistemi nesnesi ile betimlerler. ve 12. güneş sistemi üyesi baştan nibiru, daha sonra marduk adıyla anılacak olan, yörüngesi 3661 dünya yılı olan gezegendir. bu kadim metinlerde belirtilir. yani böyle bir gezegen sümer, babil ve bir çok eski uygarlığa göre vardır. ne zaman döneceği önemli değil. önemli olan var olması. zaten bence tek tanrı din hikayesi tam burada başlıyor.

ibrahim'in islam kaynaklarına göre tanrıyı bulma hikayesini bilirsiniz. önce aya(sin yani. ayrıca sin kültünün/tapınımının olduğu uruk'da doğmuştur) tapar. ama ay gündüz yok olur ve o "bu benim tanrım olamaz" der. sonra güneşe(yani şamaş, sin(ay tanrısı) in oğlu) tapar ve gece güneş kaybolur. "bu da benim tanrım olamaz" der. akabinde hiç görülmeyen bir tanrıya tapmaya karar verir. işin ilginç noktası burada başlıyor zaten. o zamanlar böyle görülmeyen bir tanrı fikri vardır ve bu da işte bu 12. gezegendir. 3661 yıllık dönüşünden dolayı her zaman görülmez ve bence ibrahim kendisine bunu tanrı olarak alıp o'na tapar. zamanla önce ailesi, sonra kabilesi ve daha sonra insanlığın yarısı ibrahim'in tanrısına tapmaya başlayacaktır.

neyse, şeytan kavramının çıkışının yahudilerin babil esaretinden kurtuluşu ile ortaya çıktığını bilirsiniz. babil'i ele geçiren pers'lerin dininde iyi ile kötünün savaşı vardır(zerdüşçülük). bunu öğrenen yahudi bilginler, tüm tevrat'ı sümer ve babil mit/efsanelerinden yazdıkları gibi, şeytanı da pers'lerden alırlar. ama şeytan olarak adlandıracakları bir şeye ihiyaçları vardır. burada devreye babil nefretleri girer ve onun en büyük tanrısı marduk'u şeytan olarak nitelerler. yani simgesi nibiru/marduk olan, o 3661 yıllık gezegenin tanrısı. bence tek tanrılı dinlerin tanrı ile şeytanı aynı. çünkü ikisinin de simgesi aynı gezegen.

şeytanın 666 olan sayısı da aslında burak eldem'e göre saçmalık. babil'ler, marduk için, 60 tabanlı özel bir sayı sistemi oluşturmuşlar ve marduk'u bu 60 tabanlı sistemede kabaca (iii) şeklinde betimlemişlerdir. yani 10'lu tabanda 111 nasıl böyle yazılıyorsa 60 tabanlı 3661 de (iii) şeklinde yazılmaktadır. hem zaten yuhanna, bu bilginin sadece bilenler tarafından bilindiğini söyler.

işin tüm sırrı aslında ibrahim'in islam kaynaklarında geçen bu hikayesinde saklı. o zamanki ortadoğu toplumlarını öyle 'görünmeyen, heykeli olmayan' tanrılara tapan insanlar olarak düşünmek imkansızdır ve ibrahim tüm tanrıların babası olan tanrı anu'ya tapmaya başlamıştır(daha sonra marduk darbe yaparak en büyük tanrı olur ve anu'nun özelliklerini kendisine bağlar).

force sizi korusun!

"seçti anakin karanlık tarafı
ağlattı evrenin anasını
almak istersen ille de bir jediyı örnek
efendi jedilar da var bulursun bir çok seçenek"

4 yorum:

zerdüşt dedi ki...

neyle besleniyorsun merak ediyorum. :) "bu bilgilerin bi çoğunu ayrı ayrı bilsem de niye böyle birleştirmek benim aklıma gelmiyor" diyorum yazılarını okurken... her yazın için ayrı bir teşşekkür :)

gerisi önemli değil... dedi ki...

aynı haltı bende senin yazılarını okurken diyorum :)

gözümü açan biri vardı. kafamdaki tüm sınırları kaldırmama yardım etti. gerisi kendiliğinden geldi ;)

zerdüşt dedi ki...

abi geç oldu prdn. bi kaç gündür uzaklaşık oldum netten.

gözünü açan kişi (sensei) ulaşılabilir biri mi? :) hani beni çırak olarak alsa :)

gerisi önemli değil... dedi ki...

yeni sensei benim :)

ilk ders;

aklını koru, turuncu giy!

Related Posts with Thumbnails

...

ilet:

ytravisbickle@hotmail.com

Sayfalar

telif falan istemiyorum, iyi eğlenceler... Blogger tarafından desteklenmektedir.