heyy!!! heyecanlı mısın?!

korkma, okudukça geçer!

28 Nisan 2009 Salı

ronin


bir john frankenheimer filmi. aynı zamanda ronin onun son filmidir. harika görüntüler eşliğinde nefes takip ve çatışma sahneleri ile çok hoş replikleri vardır. de niro nun gençlik filmleri harikadır. ama yaşlandığında çevirdiği, ronin hariç hiçbir filmi sevmedim. sanırım de niro yaşlandığında fazlaca göt göbek bağladı. nerede bickle, nerede şimdiki hali. onun en büyük rakibi! olan pacino nun ise gençlik filmlerini sevmem. yaşlandığında çevirdiği filmler daha hoş. scarface bile kötüydü. baba serisini başından sonuna kadar izleyebilmişliğim yoktur. bu seri nasıl en muhteşem filmler kategorisine giriyor, hiç anlamıyorum. baba serisi boktan yahu.

ronin japonca 'efendisiz samuray' demektir. efendileri olan dayimiyo(derebeyi) öldürünce intikamlarını alırlar ve toplu halde seppuku(törensel bir intihar) yaparlar. 47 kişidirler. filmde ise bir grup suçlu, biri tarafından, bir çanta hırsızlığı için toplanır. suçlulardan biri, eski bir cia ajanı olan ve kovulan de niro dur. filmde koskoca jean reno bile de niro nun yanında ezik kalır. araba takip sahnelerini ilk izlediğimde de çok etkilenmiştim. yani en iyi 10 araba takip sahnesini yazsam ronindekiler 1 numara olur. o dar yollardaki manevralar, kamera açıları müthiş. üstelik o yollarda lady diana da kaza geçirip ölmüş. aynı zamanda çok hoş fransa manzaraları ile sizi başbaşa bırakır. yani insan sırf bu film yüzünden bile fransa da o yerleri gezmek isteyebilir.

neyse, ronin in enfes repliklerini zamanında yazmıştım bir yerlere. oradan arak yapıp bloga aktarayım;


- neden ilk önce arka tarafa baktın?
+ küçük hanım, asla çıkışı olmayan bir yere girmem!
- peki neden bu arabaya biniyorsun?
+ sebebini zaten biliyorsun...

- hiç birini öldürdün mü?
+ birinin hislerini incitmiştim...


- sen eski asker misin?
+ hayır bu işi gazete ilanıyla buldum...


- amacın postunu kurtarmak mı?
+ evet, çünkü vücudumu sarıyor...


- bu kız kimin için çalışıyor?
+ şeyyy, bizden daha iyileri için!!!


- silah almaya geldik diye silahımızın olmadığını sanmayın sakın...
+ hey dostum, sadece takas....


- senin ölümünden ne elde edebilirim ki?
+ parayı alabilirsin.
- para zaten bende!


- biliyor musun, çok düşünüyorsun.
+ bunu kimse söylememişti!!!

+ bir şey ters giderse onlardan birine yanaş. keskin nişancı kendi adamını vurmaz.
- tamam...


+ sen bu işi neden aldın?
- paraya ihtiyacım var.
+ işte para burda...


+ bir şeyler yapsak iyi olurdu!
- bir şey yapıyoruz, oturup bekliyoruz...


- çantanın içinde ne var?
+ patronlarımızın bize para verme nedeni var.


- sen bu işe nasıl başladın?
+ zengin bir pislik beni baştan çıkardı ve böyle başladım.
- çok ilginç, bende aynı nedenden başladım!


- eski arkadaşlarım emekli olunca bar açmak isterlerdi.
+ demek kendileri ile birlikte hayalleri de ölmüş.


- bunu nasıl bildin?
+ şüpheli bir durum olduğunda şüphelenecek birşey yoktur. öğrettikleri ilk kural buydu.
- kim öğretti?
+ hatırlamıyorum. öğrettikleri ikinci kural da buydu.


- o çantada ne vardı?
+ hatırlamıyorum.
- iki numaralı ders...
+ seni arıyacağım..

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails

...

ilet:

ytravisbickle@hotmail.com

Sayfalar

telif falan istemiyorum, iyi eğlenceler... Blogger tarafından desteklenmektedir.