heyy!!! heyecanlı mısın?!

korkma, okudukça geçer!

12 Ekim 2010 Salı

abraham ve sarah

tevrat, yaratılış: 12:

avram(ibrahim) ülkedeki şiddetli kıtlık yüzünden kısa bir süreliğine mısır'a gider. ama mısır'a yaklaştıkça içine bir korku düşer. çünkü karısı saray(sara) çok güzel bir kadındır ve mısırlılar saray'ı görüp "bunun karısıdır" diyerek öldürülmekten, karısının sağ kalmasından korkar.

saray'dan tek bir isteği vardır. mısırlılar kendisini gördğünde "onun kızkardeşiyim" demesini istemektedir. böylece canını kurtaracaktır. gerçektende mısırlılar, avram'ın karısının çok güzel olduğunu görürler ve kadını gören firavunun adamları güzelliğini firavuna överler. böylece saray, saraya alınır. saray'ın hatırı için firavun avram'a çok iyi davranır. ona davar, sığır, eşek, kadın ve erkek köle bağışlar.

ama saray yüzünden firavunun ev halkının başına korkunç felaketler gelmeye başlar. en sonunda firavun avram'ı çağırtır ve "neden saray'ın karın olmadığını söylemedin, neden "kızkardeşimdir" diyerek onunla evlenmeme izin verdin. al karını git" der. firavun böylece avram ile karısını sahip olduğu her şeyle birlikte gönderir. avram ilk vurgununu yapmıştır.

tevrat, yaratılış 20:

20. bölümde ise yine kızkardeş mevzuu başlar. eski adı avram, yeni adı abraham (ibrahim) mamre'den negev'e göçerek kadeş ve sur kentlerinin arasına yerleşir. sonra yine geçici bir süre gerar'da kalır. yine durup dururken karısı sara için, "bu kadın kızkardeşimdir" der. gerar kralı adam göndertip sara'yı yanına getirtir(ne karıymış be!). ama tanrı, kralın düşüne girer ve "bu kadını aldığın için öleceksin. çünkü o evli bir kadındır" der. allahtan kral hala daha sara'ya dokunmamıştır. şöyle der tanrıya;

"ya rab, suçsuz bir ulusu yok mu edeceksin? ibrahim'in kendisi bana "bu kadın kızkardeşim" demedi mi? kadın da ibrahim için "o kardeşimdir" dedi. ben temiz bir vicdanla, suçsuz ellerimle yaptım bunu."

bu sefer sıra tanrıya gelmiştir. der ki;

"bunu temiz vicdanla yaptığını biliyorum. ben de seni bu yüzden bana karşı günah işlemekten alıkoydum, kadına dokunmana izin vermedim. şimdi kadını kocasına geri ver. çünkü o bir peygamberdir. senin için dua eder, ölmezsin. ama kadını geri vermezsen, sen de sana ait olan herkes de ölecek, bilesin."

kral avimelek sabah erkenden kalkar ve bütün adamlarını çağırarak olup biteni anlatır. adamlar dehşete düşer.
böylece kral, ibrahim'i çağırtarak, "ne yaptın bize? sana ne haksızlık ettim ki, beni ve krallığımı bu büyük günaha sürükledin? bana bu yaptığın yapılacak iş değil. amacın neydi, niçin yaptın bunu?" diye sorar.

ibrahim ise bence büyük bir pişkinlikle, "burada hiç tanrı korkusu yok, karım yüzünden beni öldürebilirler diye düşündüm. üstelik, sara gerçekten kızkardeşimdir. babamız bir, annemiz ayrıdır. onunla evlendim. tanrı beni babamın evinden gurbete gönderdiği zaman karıma, 'bana sevgini şöyle göstereceksin: gideceğimiz her yerde kardeşin olduğumu söyle' dedim." der.

kral ibrahim'e karısı sara'yı geri verir. bunun yanısıra ona davar, sığır, köleler, cariyeler de verir. ibrahim'e de "işte ülkem önünde, nereye istersen oraya yerleş" der. sara'ya da, "kardeşine bin parça gümüş veriyorum.  yanındakilere karşı senin suçsuz olduğunu gösteren bir kanıttır bu. herkes suçsuz olduğunu bilsin."

ibrahim tanrı'ya dua eder ve tanrı, kral avimelek'le karısına, cariyelerine şifa verir. çocuk sahibi olurlar.
çünkü ibrahim'in karısı sara yüzünden rab, avimelek'in evindeki kadınların hamile kalmasını engellemiştir.

anlaşılan o ki ibrahim, mal derdine düştüğünde kısa bir süreliğine kapağı bir şehre atar. aslında oldukça yaşlı olan ve elden ayaktan kesilmiş karısı(80-90 yaşlarında) hala daha çok güzeldir ve tüm şehir kralları onu arzular. ibrahim ise tevrata göre kavatın teki olduğundan onun evlenmesine göz yumar. çünkü tanrı arkasındadır, onun sağlam destekçisidir ve ibrahim'in elinde daima flush royale vardır. o elle rest çekmek ne demek, utanmasa kralların karılarını, kızlarını bile alabilecek durumdadır. karılarını, kızlarını almasa bile kölelerini ve mallarını alır. karısını kısa bir süreliğine pazarladıktan sonra da mutlu, mesut ve bahtiyar bir şekilde oradan ayrılır. günümüzde böylelerine dolandırıcı denir. yaptığına da dolap.
 

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails

...

ilet:

ytravisbickle@hotmail.com

Sayfalar

telif falan istemiyorum, iyi eğlenceler... Blogger tarafından desteklenmektedir.