heyy!!! heyecanlı mısın?!

korkma, okudukça geçer!

24 Şubat 2011 Perşembe

gereğinden fazla abartılan filmler

 1- v for vendetta: neden bu kadar abartıldığını anlayamadığım bir film. yapımcısı wachowski biraderler. action sahneleri falan iyi. o yüzden mi acaba. esasında bir çizgiromanmış. 5 kasım 1605 guy fawkes hadisesi ile 1984'ün konusu birleştirilmiş. fazla masalsı bir yapısı var. şahsen kendi içinde bile gerçekliği olduğunu düşünmüyorum. wikipedia'ya göre çizgiromanın hayranları filmde değiştirilen ve çıkarılan kısımların, verilmek istenen mesajı bozduğunu öne sürmüşler. çizgiromanda faşizme karşı anarşizm çatışması vurgulanırken, filmde öyle bir şey yok bildiğiniz gibi. imdb top 250'de 8,1 ortalam ile 180. sırada.

2- shawshank redemption: şu film nasıl bu kadar abartılıyor, hiç anlayabilmiş değilim. iyi bir hapishane filmidir, senaryosu güzeldir, ama başka bir özelliği yoktur. imdb top 250'de bir numara. inanılır gibi değil. daha da ileri gidip diyorum ki, bu film duygusal bir çöplüktür.
3- the godfather - godfather II: allah bana bu iki filmi izlettirmeyi hiçbir zaman nasip etmedi. çok şükür! ne zaman "bu sefer olacak, başından sonuna kadar izleyeceğim" desem bir kaç sahne sonra inanılmaz bir sıkıntı çöküyor üstüme. bu film resmen sıkıcı be, dayanılır gibi değil, berbat bir seri. imdb top 250'de ikinci ve üçüncü sırayı bu filmler paylaşıyor. iyi olmasını bıraktım, kötü bir film ya hu.
4- the dark knight: tamam, jokeri oynayan eleman harbiden efsanevi bir performans göstermiştir. ama hepsi bu. üzerine methiyeler döşenecek, allanıp pullanacak kadar iyi değil. şahsen hiç beğenmememin bir nedeni de batman'den nefret etmemdir. kendisi süper kahramanların yüz karasıdır. imdb top 250'de onuncu sırada.
6- the bourne identity - the bourne supremacy - the bourne ultimatum: hiç üçleme izlemesem gözüme güzel görünebilirdi. ilk filmdeki franka potente hariç, cazip hiç bir yönü yoktu. hala daha boktan bir seridir benim için. daniel craig'li bond serisi bile daha güzel. yani abartıldığı kadar kesinlikle iyi değildir. imdb top 250'de ultimatum 167.
7- schindler's list: sadece bir kez izledim ve yapaylığı karşısında defalarca kusma isteği uyandırdı bende. bu filmden sonra o efsanevi pianist filmini bile izleyemedim. çünkü kafamda senaryoların aynı olduğuna dair emareler dolaşıyordu. rezil ötesidir bu film. o "keşke arabamı da satsaydım, bir kaç yahudi daha kurtarırdım" haykırışlarını duyduğumda ise senaryonun aptallığı karşısında küçük dilimi yuttum. her bokunu satıp yahudi satın alırken benim bile aklıma gelmişti arabasını satmadığı. geri zekalı herif. pembe mont klişesi bambaşka bir yazı konusu. umut, ümit vs falan. imdb top 250'de altıncı sırada.
8- la vita e bella: biri tutmuş,biri pişirmiş ve biri de oscarı kapmış işte. başından sonuna kadar izleme gafletinde bulunayım dedim ve izleyemedim. belki çoluk çocuk sahibi olsam durum değişebilirdi. ama çok sıkıcı bir film be. imdb top 250'de yetmişinci sırada.

9- apocalypse now: herifçi oğlu bulmuş marlon brando'yu, doors'un the end'ini almış ve şarkıya klip çekmiş. bunun neresi film, nesi bu kadar övülüyor, ne sikim bir iştir bu bilmiyorum. the end'in klibinden başka bir şey değil. rezalet bir filmdir. imdb top 250'de 36. sırada.
10- eşkiya: bir tane türk filmi yazmasam kendimi kötü hissederdim. 50 yaşına gelmiş uğur yücel'in saçları boyanıp genç olması fecaat. üstelik o göbekle oynatılması daha da kötü. uğur yücel iyi bir oyuncudur, ama tipi gitmemiştir ve çok sırıtmıştır. onu da geçtim, o son sahne neydi be, pehh..

14 yorum:

thebiglebowski dedi ki...

Bu yazıda bir ironi olduğunu düşünüyorum:)
V for Vendetta,Esaretin bedeli hele hele Godfather serisi gerçekten mükemmel filmlerdir.Schindler List'le Eşkiya'yı saymamışım pardon.

He eğer ki bir ironi yoksa,Tarihte gerçekten iyisin ama filme girme bence:))

mtnsut dedi ki...

shawshank redemption a bile katılıyorum lakin the gadfather a ayıp etmişsiniz bak belki oda abartıdır ama kötü değildir :)

gerisi önemli değil... dedi ki...

yazıda ironi yok :) tam olarak anlatmak istediğimi anlattım :)

herkesin sevip benim sevmediğim filmler desem de olurdu, ama tam olarak anlatamazdım derdimi. baba serisinden cidden iğreniyorum. yani katlanamıyorum.gördüğünüz üzere thebiglebowski'nin de belirttiği üzere mükemmel bir isabet oranım var :) big lebowski'ye bayılırım bu arada :)

bu filmlerin bazıları kötü değildir. ama abartıldığı kadar da iyi değildir. eşkiya ve esaretin bedeli gibi. ama baba serisi harbiden kötü, valla bak, seyredemiyorum o seriyi...

Gorki dedi ki...

bence sen de bir hayli abartmışsın..:))

gerisi önemli değil... dedi ki...

gorki:

aceleye geldi, az bile yazdım :)

Adsız dedi ki...

beğenirsin beğenmezsin ama bari sonuna kadar izlemediğin bi filmi listene koyma. V gerçekten abartılıyor . bourne'u abartan yok dark knight gibi kimse konuşmadı hiç . la vita e' bella ise gerçekten derin bi filmdir yavaş ayru

gerisi önemli değil... dedi ki...

sonuna kadar izleyemediğim için kötü olduğunu düşünüyorum zaten. bourne ve kara şövalyeyi ballandıra ballandıra anlatan çok kişi var. benim çevremde de var. bu liste ulusal bir gazetede falan yayınlanmadı. boktan bir blogda yayınladı. şahsi kanaatimi içerir. yavaş olmam için bir sebep yok.

mefisto dedi ki...

huysuzsun sen..

Pembe Gözlüklü Kedi dedi ki...

Hepsine OK. Ama özellikle 1 numaradaki film için çok çok haklısın. Bir film nasıl bu kadar abartılır ben de bilemiyorum. Keza 6 numara da öyle... Gecen gün tesadüfen TV'de rast geldim ve herhangi bir aksiyon filminden ne farkı olduğunu bir türlü anlayamadım. Eline sağlık.

gerisi önemli değil... dedi ki...

sağolasın. dediğim gbi, kişisel bir listedir. herkesin kendi listesi vardır büyük ihtimal.

Adsız dedi ki...

bu filmleri izleyip de beğenmediysen akıl sağlığından şüphe etmelisin.Bu filmler gerçekten olması gerektiğinden fazla iyi bu kadar olağanüstü filmleri çekenin, yazanın, oynaynın alnından öpmek lazım.

gerisi önemli değil... dedi ki...

akıl sağlığımdan şüphe ettim.

Adsız dedi ki...

Yalana gerek yok bu filmlerin hiçbirini izlemedim. İlerde tam bir yorumda bulunabilmek için izleyebilirim umarım. Ama benim farkettiğim şu; İnsanların fazlasıyla övdüğü bir çok şeylere, ürünlere merak edip baktım. Bu ürünlerin-şeylerin çoğu iyi gibi gözüken ama sadece göz boyayan şeylerdi. Kötü örnek teşkil edecek, insanların, bir toplumun davranışlarını bozacak türdendi. Bu yüzden ben kötü örnek teşkil eden ürünlerin fazlasıyla göklere çıkartılmasına ilk önceleri anlam veremiyordum. Ama şimdi neden öyle yaptıklarını anlayabiliyorum. Popüler kültürün kölesi olan insanlar böyle davranıyor. Kartel sistem tüm dünyanın beyninin kıvrımlarına çoktan girmeyi başarmış ve tüm dünyada buna izin vermiş. Acı bir gerçek... Ne yazık ki...

gerisi önemli değil... dedi ki...

baba serisini izledim geçen süre içerisinde. ama abartıldığı kadar değil. neyse işte..

Related Posts with Thumbnails

...

ilet:

ytravisbickle@hotmail.com

Sayfalar

telif falan istemiyorum, iyi eğlenceler... Blogger tarafından desteklenmektedir.