heyy!!! heyecanlı mısın?!

korkma, okudukça geçer!

8 Nisan 2009 Çarşamba

the crystal ship


uyuşturucunun dibine vurmuş jim morrison'ın muhteşem bir şarkısıdır. nasıl başlamalı, nasıl anlatmalı, tam bilemiyorum bu 2:33'lük şarkıya.

bahsi geçen the crystal ship uyuşturucunun kendisi, zaten şarkı sanki uyuşturucu ile kadını arasında seçim yapamamayı anlatıyor gibi. ama öyle değil elbet. mary werbelow'dan ayrıldıktan sonra uyanık hayatını uyuşturucuya teslim etmiş morrison ve aklı yerinde kaldığında bu satırları döşemiş kağıda. hemde şiir okur gibi söylemiş. birazda marş gibi olmuş hani, daha bir akılda kalıcı hale gelmiş. ama jimmy'nin sesi elbette şarkıyı ölümsüz kılan, tıpkı morrison'ın ölümsüz oluşu gibi...
gördüğünüz üzere erkek jim morrison gibi ilahi bir varlık olsa bile terkedilebiliyor!

(türkçe sözler biribir çeviri değil elbette. kendi anladığımı yazdım)

"before you slip into unconsciousness
i'd like to have another kiss
another flashing chance at bliss
another kiss, another kiss

(uyuşturucudan bilincini yitirmeden önce, daha hala senken, bir öpücük daha ver bana, mutluluğa doğru giderken sen, bir öpücük, bir öpücük daha ver bana)

the days are bright and filled with pain
enclose me in your gentle rain
the time you ran was too insane

we'll meet again, we'll meet again

(günler acı ve mutluluk içinde, sarıl bana sıcak terlerinle beraber, sen gittikten sonra günler geçmez oldu, ama tekrar görüşeceğiz, tekrar, tekrar görüşeceğiz)

oh tell me where your freedom lies
the streets are fields that never die
deliver me from reasons why
you'd rather cry, i'd rather fly

(heyy, özgürlüğünü nerede bıraktın, sokaklar hiçbir zaman ölmez, senin ağlamana neden olan, benim kaçmamı sağlayan nedenlerden kurtar beni)

the crystal ship is being filled
a thousand girls, a thousand thrills
a million ways to spend your time
when we get back, i'll drop a line

(kristal gemi doluyor, uyuşturucu heyecanı artırı
yor, binlerce kez artıyor heyecan, zamanı harcamanın bir sürü yolu varken, aklım yerine geldiğinde sana bir şeyler yazacağım)

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails

...

ilet:

ytravisbickle@hotmail.com

Sayfalar

telif falan istemiyorum, iyi eğlenceler... Blogger tarafından desteklenmektedir.