heyy!!! heyecanlı mısın?!

korkma, okudukça geçer!

20 Ocak 2010 Çarşamba

lost: final sezonu tahminlerim


(fotoğrafta 7 kişi ayakta, 7 kişi oturuyor. şimdi; oturanlar locke'ın taraftarı, ayaktakiler ise jacob!)

evet, lost vakti yaklaştı. bir tahminler silsilesi yayınlayayım;

1- geçmiş gelecek bu kadar iç içe girdiğine göre karl, sawyer'ın oğlu olabilir. çocuğun ne anası ne de babası göründü piyasada. varsa yoksa alex. hem sawyer da çocuğa resmen oğlu gibi davranmıştı.

2- juliet'in ölmediğini biliyoruz. geleceğe de gidemedi ve 1977'de kaldı. sun'ın adaya geri dönmesinde juliet'in yaşlanmış halini sun'ın arkasında gördük. ekşi'de okuduğuma göre jack ile locke sahilde oturup dertleşeceklermiş. demek jack geri dönecek. esas karakterlerden biri kesin öleceğine göre ölen kişi büyük ihtimal kurşun yemiş sayyid olacak. şu meşhur son akşam yemeğinin lost uyarlamasında da sayyid ile hugo'nun ayak dibinde kurukafa gördüğümüze göre sorun kalmadı. sawyer'ın dirseği kate'in omzunda. yeni aşkın yönü belli. ama juliet'e acıdım resmen. adadan bu kadar çok çıkmak isteyen biri adaya mahkum olmuş.

3- claire öldü. şu widmore'un timi dharmaville'e saldırdığında onun evini uçurmuşlardı ve sawyer gidip onu yıkıntılardan çıkardı ve ben'in evine soktu. evde miles da vardı ve miles ona garip garip baktı. gerçekten iyi olup olmadığını sordu. çünkü öldüğünü hissetmişti ve hala daha nasıl canlı gibi göründüğünü anlamamıştı. sawyer, claire ve miles sahile dönerken miles sürekli claire'e bakıyordu. hatta sawyer onun claire'e asıldığını sanmıştı. oysa miles, claire'in öldüğünü anladığı halde olayı anlamlandıramıyordu. en sonunda zaten ölmüş babası ile bir oldu! elbette final sezonunda ortaya çıkacak ve bence en sonunda bizim çilliyi öldürecek. çünkü çocuğunu büyüttü. sonra charlie ile cennette buluşacaklar ve arada dünyaya gelip hugo ile konuşacaklar!

4- bence esas süpriz lostie'lerin çocukları büyüdüğünde(yani 20'li yaşlarında) olacak. bu kişiler geçmişe dönecek ve ailelerinin adaya düşmemesi için çabalayacaklar!(2030'dan 2009'a). o zaman aaron'un, walt'ın, jin ile sun'ın kızının, dess ile penny'nin oğlunun büyümüş hallerini göreceğiz. hem zaten daniel, miles, charlotte ada sakinlerinin çocukları olduğuna göre büyük ihtimal bunlar da işin içine girecek. böylece aaron'un bu kadar önemli olmasının sebebi hikmetini de anlayabileceğiz. bu çocuklardan en önemlisi bildiğiniz gibi aaron. claire sırf çocuğu kendi büyütsün diye o kahin tarafından uçağa bindirildi. ama aaron'u claire değil, önce kate, sonra ananesi büyütüttü. claire daha aaron'u doğurmadan önce kabus dolu rüyalar gördüğünü hatırlıyorsunuzdur. gördüğü ilk rüyada bir gözü siyah, bir gözü beyaz locke, ona çocuğu neden büyütmediğini sorup onu azarlıyordu. bu birinci sezonda geçen olay final sezonu için bir delil. locke'ın olduğu taraf veya gözlerinin siyah ve beyaz olmasından yola çıkarak ikili oynadığını da söyleyebilirim, aaron'un yardımına ihtiyaç duyablir veya aaron'un karşı tarafta olması yüzünden kaybedebilirler. hatırlarsanız aaron'un dedesi, jack'in babası cristian, kızını yanına alırken çocuğu boşvermişti. belki bilerek yapmıştı. şu kahin olacak herif de önemli elbette. hem claire'i yolladı adaya, hem de eko'yu. belkide o adam aaron'un kendisidir.

5- dizinin sonlarında jack, kate, sawyer üçlüsünün ikisinin öleceğini düşünüyorum. özellikle jack, locke gibi ölecek. kate'in de öleceğini yazmıştım zaten. aklı başında olan bir tek sawyer var.

6- elde jin ile sun'ın aşkından başka anlatılacak aşk hikayesi kalmadı. sanırım bunlar ölmeyecek, mutlu olacaklar! dess ile penny kavuştu birbirlerine. kavuşulan aşkın hikayesi olmaz.

7- hugo'un babası dharma'da çalışmış olabilir. hugo çocukken uzun süre ortadan kaybolmuştu. belki de zaman yolculuğu esnasında babası ile adada tanıştı. o ibne beni çok kıllandırıyor.

8- sun'ın babası paik, muhakkak ve muhakkak adada widmore'un adamların birisiydi. buna inancım tam.

9- hugo direkt olarak 2007'ye atlamayacak. büyük ihtimal adada zaman yolculuğu kervanına katılacak. o esnada kuşlarla böceklerle konuşacak, onlara adını öğretecek(2. sezonda the others'ın sahiline giderken bir kuş "hurley" diye bağırmıştı). sonra o radyo istasyonunda giderek kendi sayılarını kayıt altına alacak. böylece loto oynamasına neden olan o sayıların nereden geldiğini de öğrenecek! o sayıları istasyona o kaydetti. böylece hastanede o sayıları öğrenince kadar olan döngü başladı. sayıların bir numarası yok yani. bu sayıların tahmini y4vuz.com'dan...

10- ben linus artık kesin olarak dark side'a geçtiğine, palpatine kılıklı john'ın vader'ı olduğuna göre, sonunda black smoth yok edildiğinde bu lanetten kurtulacak! eski saflığına kavuşacak. ama afişte jack'e çok pis bakıyordu. anlayın işte.

11- richard'ın sağlam kalması jacob'a bağlı olduğuna göre, jacob öldüyse, güzel gömlekler giyen richard da yaşlanmaya başlayıp en sonunda ölecektir. black rock'ın kaptanı olduğunu artık herkes tahmin ediyor. locke'a biat edebilir. büyük ihtimal black rock'ın geçmişi, bir bölümde anlatılacak. o da sadece uzun bir süre önce planlanmış planın bir parçası. hikaye onun gemisinin kıyıya yanaşmasından sonra başlasa müthiş olurdu aslında.

12- abc'nin final sezonu afişinde en solda faraday var, aklımı karıştırdı o afiş. ne yani, faraday ölmedi mi? tüm yüzler seçilemiyor, ama ölen bir kaç kişi daha var. sanırım sadece dizideki tüm oyunculara jest yapılmış.

13- eko'lu bölümler geliyor elbette. özlemiştim keratayı. nerelere kaybolduğu açığa çıkacak, nasıl tedavi olduğu falan. ah birde ana lucia geri dönse, tam süper olur!

14- ikinci sezon bölümlerinin birinde hugo'nun sayyid ile bir konuşması vardı. kuyruk kısmından gelen telsizi çalıştırmayı başaran sayyid'le beraber müzik dinliyordu. yayının nereden yapıldığını konuşurlarken hugo sayyid'e "belki de gelecektendir" demişti. keza charlie ile ethan'ı gömerken de gelecekten bahsediyordu. çünkü aynı gün içinde iki farklı kıyafet üstündeydi. sanırım ethan bizimkilerden birini zaman yolculukları sırasında öldürecek. ben lost'u dördüncü sezonun sonundan itibaren izlemeye başladığımdan o söz aklıma takılmıştı. şimdi düşününce final sezonunun sırrı büyük oranda açığa çıktı. bizimkiler zaman içinde yolculuklarına devam edecek.

15- dess de adaya dönecek elbette. penny de ilk kez gidecek!

16- dizinin sonunda ne olacağına dair hiçbir fikrim yok. dizide iyiler ve kötüler diye bir ayrım yapılamayacağını öngörüyorum. yani bizim lostie'ler iyi olmayabilir. widmore'un tayfası kötü olmayabilir. jacob şerefsizin teki olabilir. onun kara arkadaşı iyi olabilir. sonuçta her şey olabilir. zaten bir son öngörülemediği için lost bu kadar güzel. ne olursa olsun her şey güzel olacak.

17- ajira uçağından gelen kişiler ve miles ile pilot hakkında bir fikirde bulunamıyorum. ama olay tanrıların savaşı. eşşekler tepişirken aradakiler ezilir. büyük ihtimal bu kişiler de ölecek gibi geliyor.

19- olay tamamen bir kısır döngü olabilir. yani paralel evrende geçen bir hikayedir belki. sonuca ulaşabilen tek hikaye. yani o uçak binlerce defa o adaya düşmüştür ve sadece dizide anlatılan hikaye sona ulaşabilmiştir. 1. sezonda sawyer ile kate'nin silahları bulmasını hatırlayın. suyun altında kate kendini ve onu tutuklayan fbi görevlisinin çürümeye başlayan cesedini görmüştü. o zamanlar bir anlamı yoktu. şimdi daha bir anlamlı.

20- adada belli bir süre kalan herkes uçağın düşeceği zamanı biliyordu. widmore dahil, hatta ben bile biliyordu. sonuçta sayyid onu vurdu. saflığını yitirdiğinde hatırlamayacağını sanmıyorum.

21- ross ile bernard, 1977'den sonra başlayan zaman yolculukları sonrası 1950 ile 1960 arasındaki bir tarih diliminde ölecekler. mağaralarda bulunan cesetler 40-50 yıllıktı. sanırım oldukça uzun süreli bir zaman yolculuğu olacak.

22- jack'in adada sulandığı 3 kadını da sawyer becerdi. ana lucia, kate ve juliet. sanırım jack'in eski karısını beceren de sawyer. herifin kim olduğunu hala bilmiyoruz. jack salak herifin teki. belkide gelecekteki sawyer, jack'in karısını gelip becermiştir.

23- sawyer'ı kate mi öldürecek? ikinci sezonda jack kampa geri döndüğünde biliyorsunuz kapakta yatıyordu ve kurşun dolayı hastaydı. kendisinin yanındaki kate'in boğazına yapışmış ve "beni neden öldürdün?" diye bağırmıştı. tabii sayıklıyordu o an, iltihaptan dolayı. kate ise öldürdüğü üvey babası wayne'nin, sawyer'ın ruhunu le geçirdiğini sanmıştı. belkide sawyer o hasta haliyle kendi sonunu gördü.

24- charlotte malum yok oldu. üstelik son parlamayla birlikte yok oldu. yok olduğu zaman tarih bilinmiyor. ancak o koskoca heykel hala ayaktaydı. şimdi charlotte ya ölmediyse. eğer çok eski bir zamandaysa ve jacob veya diğer siyahlı ağbi onu tedavi edip geleceğe dair en ince ayrıntısına kadar her şeyi ondan öğrendiyse ve tüm planlarına buna göre yaptılarsa. o zaman en azından sonucu onlar da kestiremiyor.

25- locke adaya tekrar geldiğinde takım elbiseninin üzerine siyah bir battaniye sarmıştı. aklıma siyahlı ağbi geldi. eğer bu jacob ve siyahlı kardeş tiplerini de değiştirebiliyorsa locke sandığımız kişi siyahlı birader olabilir. yani siyalı kardeş, john, cristian aynı hedenin mahsulü. monster'ın.

26- widmore locke'a eğer adaya geri dönmezse savaşı yanlış kişilerin kazanacağını söylemişti. kastettiği locke'ın cesedi ve açığa çıkacak durum ise savaşı ilana ve jacob kazanacak demek. veya tam tersi olacak.

29- walt rüyasında locke'ı takım elbiseyle görmüş ve çevresindeki insanlar ona zarar vermeye çalışıyormuş. bunu locke ile new york'da buluştuğunda söylemişti. widmore ise locke'a eğer adaya geri dönmezse savaşı yanlış kişilerin kazanacağını söylemişti. widmore adaya locke'nın cesedinin gitmesi gerektiğini biliyordu bence. widmore siyahlı biraderin takımından. gemi ile adaya saldırdığında elbette adayı ele geçiremeyeceğini biliyordu. amacı dan, miles ve charlotte'u adaya sokmaktı. elbette oluşacak döngünün farkındaydı. büyük ihtimal locke'ın ölerek adaya dönmesi gerektiğini ve onun yerine geçecek kara ağbimizin planının işlediğinin de farkındaydı.

30- şu ilana'nın yanındaki çocuk da miles'a yanlış takımda olduğunu ve iyilerin kendi takımları olduğunu söylemişti. şimdi ilana jacob'ın kadını olduğuna göre; richard ve ilana jacobgillerdendir. içlerine locke adlı black smoth sızmış ve biricik liderlerini öldürmeye yeltenmiştir/öldürmüştür.

31- bu kara ağbimizin de adı jacob olabilir veya kendisini jacob diye tanıtmış olabilir. çünkü richard, ben'i tedavi için onun inine götürmüştü. (tutmadı bu tahmin, monster orada bir yerde kendisine in yapmış ve mevzilenmiş meğerse)

32- richard, ben ve vs(widmore ile ilana hariç) adada sadece jacob'ın olduğunu sanıyordu. ikinci birinden haberleri yoktu. kara birader jacob'ın da kılığına girebilir. (richard biliyormuş, ama nasıl bildiği muamma)

33- gördünüz mü, tüm sırları çözdüm. kendi tahminlerinizi de yazın. siz sorun, ben çözeyim!




son akşam yemeği tablosundan yola çıkarsak eğer;



isa(locke) masanın ortasında sakin bir şekilde yalnız olarak oturmaktadır. kendisini ikili üçlü gruplar halinde çevreleyen havariler, içlerinden birinin isa'ya ihanet edeceğini öğrendiklerinden şaşkınlık içerisindedirler. tartışmaya başlarlar. bu tabloya göre judas sol baştan dördüncü durumda olan kara kafalı kişidir. elinde ihanetinin karşılığı olan para kesesi var. lost'daki afişe göre kıyaslarsak judas, sayyid olabilir. tablo tam örtüşmüyor çünkü.

4 yorum:

birfincankahveiçinbirpenny dedi ki...

bitsin artık bu dizi daha fazla psikopata bağlamak istemiyorum, nıktım usandım artık

gerisi önemli değil... dedi ki...

az kaldı :)

Eva dedi ki...

Yav hepsi çok olası bunların. Başlasın ve bitmesin!

gerisi önemli değil... dedi ki...

öyle olsun :)

niyetleri olsa iyi bir senarist 25 bölümden daha 6 sezon çıkarır...

Related Posts with Thumbnails

...

ilet:

ytravisbickle@hotmail.com

Sayfalar

telif falan istemiyorum, iyi eğlenceler... Blogger tarafından desteklenmektedir.