heyy!!! heyecanlı mısın?!

korkma, okudukça geçer!

19 Mart 2009 Perşembe

iyilik ve kötülüğün göreceliği

iyilik ve kötülük göreceli kavramlardır. kişiden kişiye göre değişebileceği gibi zamana ve mekana göre de değişebilir. anlayacağınız iyilik ve kötülük dört boyutlu evrenin en büyük yalanlarından birisidir.

mesela; en yakın arkadaşım ahmet'in kız arkadaşı sevtap, en yakın ikinci arkadaşım mehmet'ten hoşlanıyordur. onunla mehmet'in arasını yaparsam ahmet'e iyilik, mehmet'e kötülük yapmış olurum. çünkü ahmet, sevtap gibi bir kaşardan kurtulmuş olur. mehmet de sevtap gibi bir kaşarla ilişki yaşamak zorunda kalır. ama ahmet, bu yaptığım iyiliği eninde sonunda farkedip sevtap'ı bir daha düşünmeyecektir. mehmet le sevtap'ın arasını bir süre sonra nasıl olsa bozarım. böylece sevtap bana kalır!

iyilik ve kötülük genel geçer bir kavramdır. tamamen kişilerin çıkarına göre şekillenir. öyle "iyilik dalga dalga yayılır" saçmalığına inanmıyorum. bir insan her ne yapıyorsa kendisi için yapıyordur. motivasyonumuzun temeline indiğimizde bunu sadece ve sadece kendimiz için yaptığımızı fark edeceğiz. allah rızası için namaz kılıp oruç tutan kişiler sahtekardır. kendilerini tanrıya iyi bir kul olarak tanıtmak için bu eylemi yapıyorlardır. çünkü iyi bir kul olmaya ihtiyaçları vardır. yoksullara verilen sadaka kendimizi iyi hissetmek içindir.

kendimizi iyi biri olarak göstermek saçma. sırf pençelerimiz yok diye iyi biri mi oluyoruz? başkaları için bir şeyler yapmak çabayı gerektirir. ama nedense bu harcanan çabanın karşılığını almayı bekleriz. karşılığını göremeyince sinirleniriz! çaba göstermeden öyle mal mal tv başında oturarak, benim gibi saçma konularda blog yazarak iyi biri olunamaz! çaba gösterecesin ve karşılığını beklemeyeceksin. ama tanımadığımız kişilerden ziyade dostlara yapılan iyiliklerde bilinçli ya da bilinçsiz bir karşılık bekleniyor. kendi değer yargılarımızla diğer canlıları yargıladığımızda, onlar hakkında hüküm verdiğimizde sadece ve sadece kendi kendinizi tatmin etmiş oluyoruz. belki de sadece bu tatmin için yaşıyoruz!

bize düşen ödev kendinizi kabullenmenizdir, başkalarının bizi kabullenmesinin yollarını aramak değil. harbi bak!

not: bol bol nietzsche'den aforizma kullanılmıştır.

2 yorum:

winston wolf dedi ki...

"geçici olmayan iyi ve kötü yoktur. onlar kendi isteğiyle, hep yeni baştan altetmelidirler kendilerini" demiş nietzsche.güzel de demiş.

gerisi önemli değil... dedi ki...

niçe den de yazdığımı farketmişin. büyük insan vesselam...

onun hakkında ne kadar yazmak istesem de adam gibi bir şey yazamamaktan tırsıyorum. salome üzerinden adama giydiresim geliyor bu sefer!

veya onun dediği gibi uçurumun dibine fazlaca bakarsan kimin kime baktığı belli olmaz. bi bakmışım asıl uçurum benim gözlerime bakıyor.

Related Posts with Thumbnails

...

ilet:

ytravisbickle@hotmail.com

Sayfalar

telif falan istemiyorum, iyi eğlenceler... Blogger tarafından desteklenmektedir.