heyy!!! heyecanlı mısın?!

korkma, okudukça geçer!

28 Nisan 2010 Çarşamba

eyyafyallayöküll

artık konunun popülerliği geçtiği için rahat rahat yazabilirim. adı travis and tyler durden'ın gülme ve küfretme efekti gibi duran yanardağın külleri kısa bir süreliğine avrupa'nın anasını belledi. ama tarihler 1453'ü gösterdiğinde başka bir izlandalı yanardağ da(adını bilmiyorum) aynı boku yemişti.

en az 10 yıl önce okuduğum bir şeydi. o zaman fazlasıyla saçma gelmişti. taa izlanda'da olan bir yanardağın küllerinin istanbul'a kadar ulaşmasının mantıksız olduğunu düşünmüştüm. ne salakmışım! neyse, olayı anlatayım. istanbul'un fethi sırasında şehrin üstüne kara bir kül tabakası çöker. osmanlı askerinin üstüne ise bir şey çökmez. bizans ahalisi bunu isa'nın kendilerine terk etmesine yorar. türkler ise tanrının yanında olmasına. morali iyice bozulan bizans askerlerinin yenilmesi daha kolay olur. o tarihlerde olan bu olayın nedenini araştıran bilim insanları, neden olarak yine o tarihlerde patlayan izlandalı bir yanardağı suçlarlar. adamlar araştırmış, düşünmüş, taşınmış. helal olsun!

ya ya, hiçbir gazetede okumadınız değil mi bu bilgiyi? hah ha!

okuduklarınızdan devam edersem eğer endenozya'da 1815'de patlayan yanardağın 1816'da avrupa'nın yazını kışa çevirdiğini ve o sene mahsul alınamadığını, atları beslecek arpa ve çavdar olmadığından bisiklete gidon eklenerek kullanılmaya başladığını da okumuşsunuzdur. yani bisiklet bize bir yanardağ hediyesidir.

ama en berbat yanardağ patlaması ege'de olmuş sanırım. mö 1650'lerde santorini adasındaki yanardağ patladığında kül bulutları tüm doğu akdenizi kaplar. adanın bir kısmı batar. girit'eki minos uygarlığı sona erer. mısır'da günlerce gece olur. musa'nın mucizeleri tahminen o sıralarda olmuştur. mısır uygarlığı bile sona erer. hiksoslar mısır'ı ele geçirir. karanlık çağ başlar.
diğer ilginç bir durum da hititlerle ilgili. bu milletin anadolu'ya yayıldığını biliriz. ama deniz kıyısında bir tane bile hitit yerleşkesi yokmuş. kıyıları sevmezler, iç kesimlerden çıkmazlarmış. bunun nedeni olarak işte bu santorini meselesi gösteriliyor. küller girebilecekleri her yere girmişler. ama torosları geçememişler.

bunların hepsini bir çırpıda geçerim aslında. kayserililer "erciyes patlayacak mı?" diye ortalığı velveleye vermişler. puhahah!

yahu ya bizim lostieler bombayı patlattığında yanardağ aktif hale geçtiyse ve ada bu yüzden gömüldüyse sulara. çünkü santori adasının bir kısmı da bu yüzden, yanardağ patlaması yüzünden sulara gömüldü. hmmm!!!

8 yorum:

İlknur dedi ki...

İlgi çekici, güzel bir araştırma gerçekten. Yeni bilgiler edindim özellik İstanbul'un fethi sırasında gerçekleşen patlama fetih sırasında ciddi moral kaynağı olmuştur büyük ihtimalle.

Teşekkürler...

gerisi önemli değil... dedi ki...

bir iey değil. araştırarak yazılmış değil, aklımda kalanlar.

aşkın dedi ki...

İki insan grubunu Zyklon-B kullanarak yok etmek istiyorum.
Şu kelimeleri kullandıkları için:

Hatun
Lostie

Maalesef ilkini etrafımdaki kadınlar bile kullanmaya başladı ama olsun, acımak yok Rocky!

Sen? Sen yine torpillisin, Piyanist filmindeki kardeşimiz gibi.

gerisi önemli değil... dedi ki...

sıkma canını, bana karşı kullanırsan sesimi çıkarmam, feryat figan bağırmam :)

aşkın dedi ki...

Sanırım bir ruh ikizimi daha buldum:
Nijeryalı darbeci general İbrahim Babangida

http://news.bbc.co.uk/olmedia/1630000/images/_1632714_babangida_150.jpg

Türkiye yerine Nijerya'da doğmuş olsaydım şimdiye BP Afrika petrolleri temsilcileriyle halay çekiyordum.
Şimdiyse TTNET
aboneliğiyle hate speech olayına gir.Kısmat..

gerisi önemli değil... dedi ki...

ben nijeryalı bir tek mr. eko ile yemi'yi bilirim! yaparsa onlar darbe yapsın, kahrolsun kardeşleri ayıran lanet olası adaya, kahrolsun meryem ana heykelleri içine uyuştucu koymaya karşı olan zihniyete!

"gözlerim ağrımaya başladı,
damarlar atıyor kaşlarımda
şimdi,
nijerya petrol bakanı olmak vardı
yakında kör olacağım..."

SidikLi Kontes dedi ki...

küllerin buraya kadar gelme olasılığına bende şaşırmıştım gerçekten.way be o küller nelere kadir olmuş zamanında

gerisi önemli değil... dedi ki...

aslında farketmez. belki bizans için farkederdi. ama gelmese de alınırdı.

Related Posts with Thumbnails

...

ilet:

ytravisbickle@hotmail.com

Sayfalar

telif falan istemiyorum, iyi eğlenceler... Blogger tarafından desteklenmektedir.