heyy!!! heyecanlı mısın?!

korkma, okudukça geçer!

26 Mayıs 2009 Salı

osmanlı cumhuriyeti

filmi absürd komedi filmi olarak izlerseniz her şey normal gelebilir. ama film absürd komedi değil. hatta hangi sınıfa sokacağımı da bulamadım. yani film iyi falan değil, berbat. komik değil, gerçekleri kafamıza çakacak bir şey hiç değil. mustafa belgeseli m. kemal in insani yönlerini anlatıyorsa eğer, bu filmde padişahın insani yönlerine anlatmış. başka bir numarası yok. ama kötü bir senaryo, film, oyun, yönetmen, yani bir filmin kötülüğüne dair ne ararsanız bu filmde var. bir defa bu film tipik bir türkün türke propagandasıdır. gerçi kurban olarak türklerin kemalist olan kısmı seçilmiş. yani kemalistlerin kemalistlere propagandası işte. bir nevi masturbasyon yapıyorlar. bu arada gani müjde, dincilerin dinden para kazanması gibi atatürk ün sırtından para kazanmaya devam ediyor. hemde milyonlarca tl.

film komedi filmi olmadığı için saçmalıklarını yazayım;

1- dünyada doğrudan sömürü dönemi bitmiştir. üstelik osmanlı dan koparılan ortadoğu kısmı, ikinci dünya savaşından önce bağımsızlıklarını kazanmışlardı. yani atatürk olmasaydı da bağımsızlık mücadelesi olacaktı. ali fuat paşa, refet paşa ve kazım karabekir paşa zaten anadoludaydı. ali fuat ile refet paşalar düşmanla zaten savaşıyorlardı. ama mustafa kemal paşa gibi gerçek bir liderin olması savaşı kazanmamızı sağladı. savaş belki 1922 de bitmeyecekti, ama ikinci dünya savaşından önce kesinlikle biterdi. yani 2008 e kadar amerikan mandası olamazdı. amerikan askeri üsleri zaten var, ama ülke direkt sömürge valisi yönetiminde olmazdı. istanbul ise ayrı bir yönetimi, bayrağı olan bir bölge olabilirdi. zaten lozan da bile türk askeri boğazlara giremedi. 1937 e kadar boğazlara biz asker sokamadık.

türk kurtuluş savaşında, yanlış bir şekilde, tüm dünya bize karşıymış gibi gösteriliyor. yunanistan da bile, savaş devam ederken seçim yapılmış ve seçimi savaş karşıtı parti kazanmıştır. ama fırsat bu fırsat deyip savaşa devam ettikleri ve akabinde mağlup oldukları için, halka karşı sözlerini tutmadıklarından dolayı idam edilmişlerdir. ayrıca amerikan manda yönetimi imkansızdı. bunu amerikalılar bile kabul etmiyodu. üstelik amerika, birinci dünya savaşından sonra ingilizler sözlerinde durmadığı için 1942 ye kadar, tüm dünya meselelerinden elini ayağını çekmişti. kendi iç sorunlarıyla ilgileniyordu. türkiye nin mandası ile uğraşacak hali yoktu.

2- ankara da amerikan askerleri gibi bir abukluk yapmışlar. güler misin ağlar mısın bilemedim. yahu zaten o kıraç kısımlar türklere bırakılıyordu.

3- osmanlının ordusu yokmuş gibi davranılmış. belirli bir miktarda ordu kurma hakkı vardı.

4- antep büyük ihtimal suriye nin vilayeti olacaktı. suriye bile fransızlara kalmamışken antep in fransızlara kalacağını sanmak çok saçma. üstelik antep saint german ne lan. izmir yunanistan ın olacağından bir takımı cl de olabilirdi. ama antep, yuhh artık. abartmayın o kadar.

5- atatürk devrimleri filmde küçünsenmiş. ahali batılı gibi giyiniyor, latin alfabesi kullanıyor. zaten bunlar olacaksa, o zaman atatürk devrimlerine ne ihtiyaç vardı?

6- osmanlıda soyun kadından yürümesi nerede görülmüş? siz bunu ingiliz monarşisi mi sandınız?

7- aslında bu filmi seven, ama deniz gezmiş ve mahir çayan dan nefret eden kişileri anlamak mümkün değil.

8- velhasıl kelam; mustafa kemal in olması süreci hızlandırmış ve kurtarılan toprak miktarını artırmıştır. ama filmde gösterildiği şekilde devlet erkanının aşağılık yaklaşımını damat ferit bile yapmamıştır.

9- filmin adının abukluğuna girme bile istemiyorum. monarşinin olduğu yerde ne cumhuriyeti yahu...

4 yorum:

seyrü sefer dedi ki...

herrrr maddesine katılıyorum söylediklerinin... (bak ne güzel anlaştık:)))

gerisi önemli değil... dedi ki...

saolun o zaman, aksi fikir belirtseniz bile bir şey olmazdı :)

seyrü sefer dedi ki...

nasıl bişi olmazdı yani trıss gelirdimi demekk yoksa yine de anlaşırdık mı??

gerisi önemli değil... dedi ki...

sallamazdım, doğal olarak anlaşmış olurduk :)

Related Posts with Thumbnails

...

ilet:

ytravisbickle@hotmail.com

Sayfalar

telif falan istemiyorum, iyi eğlenceler... Blogger tarafından desteklenmektedir.