heyy!!! heyecanlı mısın?!

korkma, okudukça geçer!

17 Haziran 2009 Çarşamba

şehrin diğer sakinleri


özellikle hayvan sevmeyip, insanları deli gibi seviyor görünüp, bizleri hayvanlara karşı saldırgan hale getiren kişilere bu yazdıklarım.

köpeklerin ne suçu var? ne suç işlemiş olabilir ki bu hayvanlar. bunlar hayvan yahu. köpeğin kuduz olmasının, birilerine saldırmasının köpeğin suçu olduğunu söyleyebilir misiniz? birini ısırabilir ve hatta saldırabilir. gerçekten, bir köpeği bu yüzden suçlayabilir misiniz?

sen koskoca şehirler yönetiyorsun, daha şehirdeki köpeklerin, senin şehrinin bir parçası olan köpeklerinin yaşabileceği hayvan toplama merkezini bile yapmıyorsun, "hastalanmasınlar, birilerine saldırmasınlar" diye tek tek aşılamayı geçtim, aşılı etleri sokaklara atıp, hiç değilse köpekleri bu şekilde aşılamıyorsun, sonra tüm suç bunlarda. yahu çöplerini bile adam gibi depolayabilsen bu hayvanların sayısı otomatikman, kendilinden düşer. çünkü bu hayvanlar besin miktarına göre popülasyonlarını artırıp azaltabiliyorlar. yani onlar insanlar gibi üremiyor.

ama senin şehirden anladığın sadece insan. geri kalan canlılar önemsiz, insanlığın ilerlemesi önündeki engeller belkide.

hayvan zabıtası kanununa göre kuduz çıkan yerdeki aşısız köpekler(yani başıboş köpekler) toplu şekilde katledilebiliyor. zamanında yapıldığına da şahit oldum. hatta zabıtaların bu işi büyük bir zevkle yaptığını da biliyorum. şöyle bir güzel katliam yapalım diye beklemiyorlarsa eğer, hiçbir şey bilmiyorum. belediye çöpçüleri de leşleri toplayıp çöplüğe atar nasıl olsa.

her sabah küçük bir çocuğun mahallenin köpeklerini beslediği görüyorum. şehirleri yönetenler ise "çocuk işte" diye basitçe geçiştirebilir. ama sizlerde vicdan kalmamış. medyadan korktuğunuz için katliamları azalttınız. artık elinizi kolunuzu sallayarak yapamıyorsunuz böyle şeyleri. ama ilk vakaada tek sığındığınız liman yine katliam. sizde vicdan kalmamış.

hem bu katliamlar barınak yapmaktan daha ucuza gelir değil mi? artan para ile şehrin insanları için yeni kaldırım taşları döşersiniz işte.

6 yorum:

THE PIED PIPER OF HAMELIN dedi ki...

En gelişmiş gibi görünüp de hala evrimini tamamlayamamış bir primat türü olan insanın, bu beyin yapısı ile daha hemcinslerini anlayıp, iletişim kuramazken, farklı cinsleri anlayan bir yaklaşım sergilemesini beklemek hiç de ümit etmediğim ve "insandan beklenti" sınırlarımı zorlayan gerçekler.
Senelerce köpek beslediğim için evime girmeyen komşumu inançları ve düşünce tarzı yüzünden eleştirmek yapım değil ama bir köpeğin dostluğu neden O'nun dostluğuna tercih ettiğimi de biraz olsun açıklayabilmeyi isterdim.

Eline sağlık...

gerisi önemli değil... dedi ki...

kendini eşrefi mahlukat sayınca bazıları, hayvandan geldiğini görmezden gelip, özenle yaratıldığını sanınca geri kalan hiçbir şeye değer vermiyor.

aşkın dedi ki...

Köpek yenmediği için bunların hepsi.Eti yenebilseydi şimdiye baş tacıydı.Büyükbaş hayvanlardan geçen hastalık ve virüsün haddi hesabı yoktur mesela onlara böyle yapılmaz.
Bu yaratığa da medeni denmez.

gerisi önemli değil... dedi ki...

ben zaten medeni demiyorum. şehrin sakinlerindendir diyorum. ona göre davranılmalı, senden benden bir farkı yok.

aşkın dedi ki...

Yanlış anladın sanırım.
Eleştiri getirdiğim insan yaratığı.

gerisi önemli değil... dedi ki...

wayy, köpeklere bir şey demeden geçtin ha!

hay aksi şeytan :)

Related Posts with Thumbnails

...

ilet:

ytravisbickle@hotmail.com

Sayfalar

telif falan istemiyorum, iyi eğlenceler... Blogger tarafından desteklenmektedir.