heyy!!! heyecanlı mısın?!

korkma, okudukça geçer!

25 Şubat 2010 Perşembe

pyramid song

radiohead parçalarını az biraz deşmek iyi gelir. mesela pyramid song. kendi yorgun zamanlarınızda, kendi yorgunluğunuzu bu şarkının piyano girişine, thom yorke'un 'hu' çekmesine ve yaylı çalgılarına bırakın. özellikle yaylılarına, sanki roman bir virtiöz almış eline o yaylıları, batının cennetinden çok doğunun cennetinin içinde gezmenizi sağlıyor. cennete 'uçmak' demiş türkler, boşuna değil bu kelime, cennet biraz da uçmak çünkü. belki hayallerinizde gerçekleşir bu uçma işi, ama bazen de radiohead şarkılarında. işte bu şarkılardan birisi de pyramid song.

daha da derinden incelersem eğer derim ki; thom kendisini nehrin azgın sularına yüksekce bir yerden bırakmıştır. ardından gördüklerini size anlatır.

melekleri görür önce, kara gözleri ile, onunla beraber nehrin sularında yüzerler, hep istediği gibi, tüm yıldızlar artık yanındadır, sevdiği herkes, gelmişi, geçmişi ve geleceğini de görür yanında, cennete girmek için sandala atlarlar ve artık korkacağı hiçbir şey kalmamıştır. sonsuza kadar mutludur.

bende kendi gördüklerimi yazayım bu şarkıyı dinlerken dedim, fazla kopmadan şarkıdan;

i jumped in the river and what did i see?
(kendimi düşünmeden nehre attım ve sizce ne gördüm dersiniz?)

black eyed angels swimming with me
(kara gözlü türkan şoraylar benimle beraber yüzüyor)

a moon full of stars and astral cars
(ay ışığı altında sevdiğim tüm yıldızlar ve hepsi yıldızlara kadar arabamla gidecek)

all the figures i used to see
(hep sevdiğim sahneleri ile beni mest edecekler)

all my lovers were there with me
(tüm sevdiklerim şimdi benim yanımda)

all my past and futures
(geçmişin ve geleceğim bütün yıldızları artık benimle)

and we all went to heaven in a little row boat
(hepsiyle birlikte cennete gideceğim, sandalıma atlayıp)

there was nothing to fear and nothing to doubt
(korkacağım veya kuşkulanacağım hiçbir şey kalmadı, çünkü tüm sevdiklerim benimle)

2 yorum:

Mr. No dedi ki...

şarkıyı da koysaydın ya şuraya.. arattırmasaydın bize!

gerisi önemli değil... dedi ki...

o işi hala beceremiyorum.

Related Posts with Thumbnails

...

ilet:

ytravisbickle@hotmail.com

Sayfalar

telif falan istemiyorum, iyi eğlenceler... Blogger tarafından desteklenmektedir.