heyy!!! heyecanlı mısın?!

korkma, okudukça geçer!

17 Haziran 2010 Perşembe

antichrist


lars von trier'in son filmi. sinemalarda gösterime de girdi. kısa yazacağım. herif film çekmemiş, resmen kafam kalınlığında kitap yazmış. öyle böyle değil.

üç insan, üç hayvan, gökte üç yıldız kümesi, üç dilenci, üç duygu.

klasik müziğe öyle aman aman bir ilgim yoktur. ama herif film çekmemiş, bir klasik müzik klibi(lascia ch'io pianga) çekmiş.

cennet, doğa, şeytanın mabedi, kadın soykırımı, bir tez ve zamanla oluşan anti tez, kınama yerine kabulleniş. modern cadı avı. ama avlayan cadının kendisi.

bazı sahneler vardı ki şaşkınlıktan küçük dilimi yutacaktım. gerçi filmin akışına kendinizi öyle bir kaptırıyorsunuz ki hiçbir şeye de şaşırmayabilirisiniz. filmden çıkarken ise yolda yürürken, otobüs beklerken, otobüste çevreyi izlerken her şey ağır çekimmiş gibi gelebilir gözünüze.

herif film çekmemiş lan, resmen sanat eseri, sadece 3 insan oyuncu değil, üç hayvan oyuncu, hatta palamutlar bile müthiş oynamış. sakın "ben bu filmin dvd'sini alıp evde seyrederim" demeyin. gidin sinemada seyredin.

7 yorum:

aşkın dedi ki...

Bu dayı boşuna övülmüyor, ben geç keşfettiysem onu övenlerin aynı zamanda Tarantino spastiği ve David Lynch snobunu da övmeleri nedeniyle önyargılı olmamdır.
Yapma Volkan; Amerikalı müzikten, sanattan ve edebiyattan anlamaz.

aşkın dedi ki...

İstisnalar kaideyi bozmaz!!!

gerisi önemli değil... dedi ki...

valla willem dafoe'nin amerikanvari oyunculuğu göze batıyor, özel seçimdir belki.

şu tarantino nefretinde alin taşçıyan gibisin :)

evet, amerikalı harbi anlamaz, üretmediği bir şeyi önemsemez. zaten bu yoz kültürleri yüzünden yerin dibini boylayacaklar.

aşkın dedi ki...

Alin hanıma selamlar, sevgiler :)
Kendimle çelişmiş gibi olucam, Şibumi'de Amerikalılara kin kusan Nicolai'ye sohbet ettiği eski tüfek amca güzel cevap verir.
Avrupa-Ortadoğu birbirini kanla yıkarken adamlar yapmış.Yine de onlara tepkim, İbrahim Tatlıses'in kendisini eleştirenlere kafasını hafif yana eğip verdiği cevap niteliğinde olacaktır:
- Saygı duyuyorum
İbo o kişilere ne kadar saygı duyuyorsa (!) ben de Amerikalılara o kadar..

gerisi önemli değil... dedi ki...

ben de saygı duyuyorum :)

Dalina RAKICIZADE dedi ki...

"filmden çıkarken ise yolda yürürken, otobüs beklerken, otobüste çevreyi izlerken her şey ağır çekimmiş gibi gelebilir gözünüze." Ben bunu yaşadım. Makinamla yakalamayı istediğim karelerden oluşuyordu film; palamut yağmuru mesela.

gerisi önemli değil... dedi ki...

siz de mi fotoğrafçısınız!

eğer öyleyse inanın bana sizden sonra bir allahın kulu bile saklamayacak onları ve insanları çekmeyin, feci bir durum.

Related Posts with Thumbnails

...

ilet:

ytravisbickle@hotmail.com

Sayfalar

telif falan istemiyorum, iyi eğlenceler... Blogger tarafından desteklenmektedir.