heyy!!! heyecanlı mısın?!

korkma, okudukça geçer!

9 Ağustos 2010 Pazartesi

anladın sen onu!!


bu bir şifreli mesajdır. şimdi arkadaş casuslar çalışırken ve bir mesajı şifrelerken kitap kullanırlar. mesela hakan günday'ın kinyas ve kayra'sı olsun kitabımız. ajan o kitaptan sayfa ve satır sayısı vererek önemli bilgiyi şifreler. şifreyi çözmek imkansızdır. çünkü önce o kitabı bilmek gerekmektedir. sonra o sayfalara ve satırlara bakılarak cümle ortaya çıkabilir.

"anladın sen veya anladın sen onu" böyle bir şifreleme bile değil arkadaş. avrupa yakası'nın kapıcısı gaffur'un kankasına söylediği bu cümle, şimdi orada burada herkesin gözü önünde birileri bir şeyler yaparken söyleniyor veya yazılıyor. sadece söylenen kişinin anlaması gerekiyorsa neden herkesin gördüğü yerlerde yapıyorsun, herkesin olduğu yerde neden böyle şifreli konuşuyorsun anlamıyorum. tamam, ben bir salağım, anlamıyorum ve belki bunu yüzüme vurmak istiyorsun. pehhh!! zeka seviyesi gaffur karakteri çerçevesini geçemeyen dangalakların yeni bir icadı daha işte. gerçi bu laf gaffur'dan önce de vardı. neyse işte...

sanırım bir tek ben anlamıyorum. anlasam "anladım ben" diyeceğim ama yok anlamıyorum. sanırım çok cahilim. çünkü herkes "kih kih" gülerken ben aval aval bakıyorum. bu cümleyi gizli bilgilerin ele geçirilmesini önlemek veya benim gibi o ibareyi gören kişilere "ahahaha aptala bak, anlamamış" demek için koyuyorlar, söylüyorlar. iki kişi arasındaki şifreli mesaj ise anlamama gerek yok. ama o zaman koymayın kardeşim o ibareyi. gerçekten anlamıyorum. sanırım anlıyorsunuz beni, anlamıyorum a q. kafam karışıyor. "acaba şair burada ne demek istedi?" sorularına dönüyorum, öys geliyor aklıma. kötü yıllardı..

"2009 yılındayız. 2009'un sıfırlarının üzerine çarpı koyun, atın. İki sıfırı kaldırdık. Ne kaldı 29. 11 ile 29'u toplayın ne oldu, 40. Milliyetçi hareketinin 40. yılı. Bunlar tesadüf olamaz!!"

ya ya böyle işte, bahçeli de "anladın sen onu" demişti. ama bana bir türlü nasip olmadı anlamak. bir allahın kulu da anlamış değildir sanırım.

sibel can'ın(ki kendisi her türlü ismin sonuna can gelmesinin baş müsebbibidir!) anladın sen onu adlı bir şarkısı da varmış. gaffur ve sibel can'ın mantık seviyesi diyeyim bari!!

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails

...

ilet:

ytravisbickle@hotmail.com

Sayfalar

telif falan istemiyorum, iyi eğlenceler... Blogger tarafından desteklenmektedir.