heyy!!! heyecanlı mısın?!

korkma, okudukça geçer!

26 Mart 2009 Perşembe

sen domalan'sın büyük düşün!

afişi sanırım herkes görmüştür ve gülmekten kırılmıştır. antalya nın demirtaş ilçesinin bir köyüymüş. domalan normalde bir mantar türüymüş. ama kimseye anlatamamışlar dertlerini, yeşilöz e çevirmişler isimlerini. bu, soyadı kanunu sırasında motor u önemli bir şey sayıp soyadı olarak alan kişilerin günümüzde bu soyisimlerini terketmesine benziyor. "evet bay ve bayan motor nasılsınız?" upss, bana sorulsa cevap veremezdim.

bir ara nüfus müdürlüğünde işim var. şansa o gün tenha ortalık. çocuğun biri geldi. memura adını değiştirmek istediğini söyledi;

"adın ne?"

"feto"

"ne yapıcan?"

"fetullah"

"iyi mahkemeye gidip babanı dava et!"

isimlerden açılmışken mesele türkçede her kelime harbiden okunduğu gibi yazılıyor. ben alaattin in elettin şeklini bile gördüm nüfus cüzdanında. daha fecisi de vardı. adamın babası doğumundan önce ölmüş. nüfus memuru çocuğun baba adı yerine gayrı meşru yazmış. oha demiştim. doğuda yaygın şekilde lakaplar isim olmuş. michael in mike olması gibi, bekirler beko, ahmetler amo(böyle nüfus cüzdanı da gördüm) olmuş. gerçi nüfus memurlarının artık okuma yazma öğrenmesi ile isimler doğru yazılabiliyor. hatta çok zekileri! bu isim türkçe değil bile diyebiliyor.

şu yer isimleri ile alakalı bir şey daha yazayım dedim. erzurum un karayazı ilçesi vardır. şehrin güneyinde ve 5 saat uzaklıkta. rakım rahat 2000 den fazla. oralı bir arkadaşım anlatmıştı. ilçenin adından dolayı memurlar gelmek istemez, gelen hemen gitmek istermiş. belediye ilçenin adını yeşilova yapmak istemiş. "ulan" demişti arkadaş "saydım, ilçede 20 ağaç ya var ya yok, nesi yeşilova buranın, allah ın dağı işte!"

3 yorum:

Aşk Cemresi! dedi ki...

burası türkiye demeyi sevmiyorum ama maalesef öyle !

gerisi önemli değil... dedi ki...

bi şey olmaz, her şey olacağına varır...

Adsız dedi ki...

Domalmak ancak kadınlara özeldir erkek adam dik durur.

Related Posts with Thumbnails

...

ilet:

ytravisbickle@hotmail.com

Sayfalar

telif falan istemiyorum, iyi eğlenceler... Blogger tarafından desteklenmektedir.